Even voorstellen
Mijn naam is Monique Picavé. Vanaf mijn 21e ben ik werkzaam geweest in de kinder- en jeugdpsychiatrie, het dovenonderwijs en het speciaal basisonderwijs. Ik heb binnen deze specialistische instellingen veel ervaring opgedaan als leerkracht, bouwcoördinator, locatieleider en directeur.
Ik heb een positieve instelling en ben vooral op zoek naar mogelijkheden.
Ik ben in staat om snel te denken en te handelen en de ingezette trajecten effectief te monitoren. Ik ben enthousiast en open in de communicatie.
Wat kan ik voor DE SCHOOL betekenen?
Ik ben in 2012 gestart met mijn eigen bedrijf: Picavé, focus op positief gedrag.
Ik merkte dat er steeds meer en complexere eisen worden gesteld aan de kwaliteit en de expertise van de basisscholen. Veel vaker dan voorheen moet de school in staat zijn om aan te sluiten bij de specifieke onderwijsbehoeften van de leerlingen én te voldoen aan de strengere kwaliteitseisen van de inspectie. Dat vergt de nodige flexibiliteit en ontwikkeling van een schoolteam m.b.t. het didactisch handelen van de leerkrachten, de keuze voor methoden en onderwijsmodellen en de aanpak van het gedrag. In mijn rol als interim IB-er/zorgcoördinator, trainer en coach kan ik de scholen bij deze processen ondersteunen en begeleiden.
Als interim
Als trainer
Als coach
Als interim kan ik op scholen ingezet worden om tijdelijk de afwezige IB-er/zorgcoördinator te vervangen. Ik zorg ervoor dat de uitvoering en de kwaliteit van de leerlingenzorg wordt gecontinueerd, het handelingsgericht werken binnen de school wordt bewaakt en de leerkrachten worden begeleid bij de uitvoering van hun taken. Ik kan tevens als sparringpartner van de directeur meedenken over schoolbeleid en -ontwikkeling.
Als trainer school ik teams bij het vergroten van het didactisch handelen. Met de school (directeur en/of MT) wordt bepaald op welke aspecten van het didactisch handelen winst kan worden behaald. Daarbij kan gedacht worden aan het instructiemodel, werken met GIP, het vergroten van de betrokkenheid van de leerlingen en het afstemmen van het lesaanbod op basis van verzamelde data. Tijdens workshops neem ik de leerkrachten mee naar een hoger niveau. Voor de borging kan ik ook klassenbezoeken afleggen, schoolanalyses maken en leerkrachten begeleiden.
Ik kan tevens een schoolzelfanalyse van de Cito toetsen maken, waardoor de school zicht krijgt op de resultaten op school-, groeps- en leerlingniveau en de aanpak en het aanbod hierop af kan stemmen.
Als coach begeleid ik scholen bij de implementatie van SWPBS (School Wide Postive Behaviour Support). Samen met het gedragsteam neem ik het team mee in het ontwerpen, uitvoeren en borgen van schoolbreed beleid m.b.t. gedrag. Vanuit de gedachte dat alles wat je aandacht geeft groeit, zetten we in op het vergroten van het gewenste gedrag van de leerlingen. Het implementatie traject wordt per school op maat gemaakt en sluit aan bij de gedragsinterventies en -methodieken die de school al hanteert. Informatie over de inhoud van PBS kunt u vinden op www.swpbs.nl.
Picavé, focus op positief gedrag
Hollandsekade 1c
3651 LS Woerdense Verlaat
06-53528916
© 2022, Picavé
Als interim
Als interim kan ik op scholen ingezet worden om tijdelijk de afwezige IB-er/zorgcoördinator te vervangen. Ik zorg ervoor dat de uitvoering en de kwaliteit van de leerlingenzorg wordt gecontinueerd, het handelingsgericht werken binnen de school wordt bewaakt en de leerkrachten worden begeleid bij de uitvoering van hun taken. Ik kan tevens als sparringpartner van de directeur meedenken over schoolbeleid en -ontwikkeling.
Als trainer
Als trainer school ik teams bij het vergroten van het didactisch handelen. Met de school (directeur en/of MT) wordt bepaald op welke aspecten van het didactisch handelen winst kan worden behaald. Daarbij kan gedacht worden aan het instructiemodel, werken met GIP, het vergroten van de betrokkenheid van de leerlingen en het afstemmen van het lesaanbod op basis van verzamelde data. Tijdens workshops neem ik de leerkrachten mee naar een hoger niveau. Voor de borging kan ik ook klassenbezoeken afleggen, schoolanalyses maken en leerkrachten begeleiden. Ik kan tevens een schoolzelfanalyse van de Cito toetsen maken, waardoor de school zicht krijgt op de resultaten op school-, groeps- en leerlingniveau en de aanpak en het aanbod hierop af kan stemmen.
Als coach
Als coach begeleid ik scholen bij de implementatie van SWPBS (School Wide Postive Behaviour Support). Samen met het gedragsteam neem ik het team mee in het ontwerpen, uitvoeren en borgen van schoolbreed beleid m.b.t. gedrag. Vanuit de gedachte dat alles wat je aandacht geeft groeit, zetten we in op het vergroten van het gewenste gedrag van de leerlingen. Het implementatietraject wordt per school op maat gemaakt en sluit aan bij de gedragsinterventies en -methodieken die de school al hanteert. Informatie over de inhoud van PBS kunt u vinden op www.swpbs.nl.